Medicinska biblioteket ViN

Leka, prata, äta : övningar för barn med särskilda behov
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 371.9
Titel och upphov
  • Leka, prata, äta : övningar för barn med särskilda behov
Utgivning, distribution etc.
  • Natur & Kultur, [Stockholm] : [2020] 2020
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
Upplaga
  • Första utgåvan
Fysisk beskrivning
  • 213 sidor illustrationer 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Ungefär ett barn i varje förskolegrupp har svårt att lära sig viktiga färdigheter för livet. Övningarna i den här boken lär barn att: leka med andra barn, hantera övergångar och sociala regler, kommunicera bättre, förstå vad andra säger, sova bättre och äta mer varierat. Du får följa tre barn i förskoleåldern – Joel 2 år, Emma 4 år och Said 6 år – som på ett stegvist och lekfullt sätt lär sig nya färdigheter med hjälp av sina föräldrar och pedagoger. Syftet är att barnen lättare ska inkluderas i förskolegruppen och att underlätta vardagspusslet hemma. Erfarna psykologer och logopeder beskriver övningarna, som är baserade på evidensbaserade behandlingar. Övningarna har sedan prövats och anpassats av föräldrar och pedagoger så att de är lätta att använda. Boken är skriven för föräldrar, pedagoger, psykologer, logopeder och andra som vill ge konkret hjälp till barn som behöver extra stöd. (Förlagets beskrivning)
Indexterm - Okontrollerad
Personnamn
Ägande institution
  • FB
ISBN
  • 9789127825123
*00024256cam a2204537 i 4500
*0017801
*00520200519115732.0
*008200219s2020    sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020  $a9789127825123$qhäftad
*035  $a(SE-LIBR)cpmh3vwj98g8wvc3
*08204$a371.9$223/swe
*24510$aLeka, prata, äta :$bövningar för barn med särskilda behov /$cLars Klintwall & Maria Olofsgård Jegéus (red.).
*250  $aFörsta utgåvan
*264 1$a[Stockholm] :$bNatur & Kultur,$c[2020]
*264 3$c2020
*300  $a213 sidor$billustrationer$c21 cm
*520  $aUngefär ett barn i varje förskolegrupp har svårt att lära sig viktiga färdigheter för livet. Övningarna i den här boken lär barn att: leka med andra barn, hantera övergångar och sociala regler, kommunicera bättre, förstå vad andra säger, sova bättre och äta mer varierat. Du får följa tre barn i förskoleåldern – Joel 2 år, Emma 4 år och Said 6 år – som på ett stegvist och lekfullt sätt lär sig nya färdigheter med hjälp av sina föräldrar och pedagoger. Syftet är att barnen lättare ska inkluderas i förskolegruppen och att underlätta vardagspusslet hemma. Erfarna psykologer och logopeder beskriver övningarna, som är baserade på evidensbaserade behandlingar. Övningarna har sedan prövats och anpassats av föräldrar och pedagoger så att de är lätta att använda. Boken är skriven för föräldrar, pedagoger, psykologer, logopeder och andra som vill ge konkret hjälp till barn som behöver extra stöd. (Förlagets beskrivning)
*541  $5Li$aPliktex.
*653  $aBarn med särskilda behov
*653  $aBarn med behov av särskilt stöd
*653  $aBarn med funktionsnedsättning
*653  $aBarn med neuropsykiatriska funktionshinder
*653  $aBarn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
*653  $aNPF
*653  $aNeuropsykiatriska funktionsnedsättningar 
*653  $aAutism
*653  $aAutismspektrumtillstånd
*7001 $aKlintwall, Lars,$d1983-$4edt$0https://libris.kb.se/42gkrzln58glxdj#it
*7001 $aOlofsgård Jegéus, Maria$4edt
*850  $aFB
*852  $c371.9
*900  $6700$aKlintwall Högberg, Lars,$d1983-$uKlintwall, Lars,$d1983-
*900  $6700$aHögberg, Lars Klintwall,$d1983-$uKlintwall, Lars,$d1983-
*950  $6650$wg$aBarnomsorg$uFörskolan
*950  $6650$wh$aI ur och skur$uFörskolan
*950  $6650$wh$aSmåbarnsskolor$uFörskolan
*950  $6650$wh$aFörskoleklass$uFörskolan
*950  $6650$wh$aPedagogisk omsorg$uFörskolan
*950  $6650$aDaghem$uFörskolan
*950  $6650$aFörskoleklass$uFörskolan
*950  $6650$aInskolning i förskolan$uFörskolan
*950  $6650$aUndervisningsmetodik$uPedagogisk metodik
*950  $6650$aMetodik$xpedagogik$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aWittingmetoden$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aTvåspråkig undervisning$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aObservation (pedagogik)$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aEntreprenöriellt lärande$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aSokratiska samtal$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aFlexibelt lärande$uPedagogisk metodik
*950  $6650$wh$aIndividualiserad undervisning$uPedagogisk metodik
*950  $6650$aDidaktik$uPedagogisk metodik
*950  $6650$w||e$aBarn med funktionshinder$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$aBarn med funktionsvariation$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$w||e$aHandikappade barn$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wg$aBarn$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wg$aPersoner med funktionsnedsättning$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aBarn med rörelsehinder$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aBarn med synskada$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aBarn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aBarn med flerfunktionsnedsättning$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aBarn med hörselskada$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aSpädbarn med funktionsnedsättning$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$wh$aBarn med psykisk funktionsnedsättning$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$aElever med särskilda behov$uBarn med funktionsnedsättning
*950  $6650$aFöräldrar till barn med funktionsnedsättning$uBarn med funktionsnedsättning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Utlånat24.05.2024Medicinska biblioteket ViN371.9